maandag 6 februari 2012

Lachen op het water

Al sinds mijn elfde heb ik met veel plezier gevaren en gezeild. Zeilen zie ik als een sport, als een uitdaging, als vrijheid in de natuur, tegenwoordig als een beroep en met name als iets wat ik met veel plezier doe. Plezier en lachen gaan vaak samen. Ik lach dan ook graag en veel.
Enkele jaren geleden ben ik door toeval in contact gekomen met lachyoga. Ik heb nooit zo veel met yoga gehad, en nog steeds niet, maar de eerste ervaring die ik met lachyoga had gaf me een enorme kick. Lachen zonder reden werkte als een workout en gaf me een extra energieboost die wel dagen kon duren. Ondertussen heb ik een opleiding gevolgd en mag ik me LachYogaLeider (LYL) noemen. Dat wil zeggen dat ik lachyoga sessies met groepen mag leiden volgens de methode van Dokter Kataria. Voor mij zal dat geen dagelijkse kost worden want ik gebruik de LY-technieken liever om mezelf af en toe op te peppen. Maar als de kans zich voordoet heb ik er altijd veel plezier in om een leuke lachyoga groepssessie te doen, bijvoorbeeld in de vorm van een lachwandeling door de bossen van Waalre, in een gymzaal met een groep sportvrienden, als uitje voor een (dames)hockeyteam of met leuke gasten op de Res Nova.
Voor gasten van de Res Nova loop ik niet te koop met mijn LYL-hobby maar als het ter sprake komt doe ik nog wel eens een kennismakingssessie met ze, gewoon een sessie van 3 kwartier ergens op de kade. Het effect is wel bijzonder want je merkt nog dagen aan de groep dat de lachyoga ervaring impact heeft. Ook zonder lachyoga is lachen natuurlijk belangrijk aan boord maar met een geslaagde sessie  lachyoga kan het verblijf aan boord niet meer kapot.
Graag ontvang ik dus gasten aan boord die interesse hebben in lachyoga en graag zal ik die gasten ook met lachyoga laten kennismaken gedurende hun verblijf aan boord. Het lijkt me dan ook heel bijzonder om een keer een groep aan boord te krijgen die hun hele verblijf in het thema "lachen op het water" wil zetten. Mijn medewerking zullen ze krijgen en ik weet zeker dat ik er dan weer voor weken tegenaan zal kunnen gaan. Lachyoga aan boord biedt ik aan als kosteloos extra element voor groepen die het willen, deze arrangementen kosten dus niets meer dan de gewone arrangementen aan boord zoals die te vinden zijn op http://www.resnova.nl/.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten